ZASADY PRZYJMOWANIA I ROZPATRYWANIA REKLAMACJI TOWARÓW
§1. Gwarancje, rękojmia i zwrot towaru.
-
Wszystkie produkty oferowane przez Gorto-Med są fabrycznie nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych oraz zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
-
Produkty posiadają gwarancję producenta, importera lub sprzedającego.
Każdorazowo warunki realizacji gwarancji są określone w formularzu dołączonym do produktu.
Zazwyczaj okres gwarancji wynosi rok (12 miesięcy), a ewentualne odstępstwa od tej reguły są zaznaczone w opisie wyrobu.
-
Gwarancja, rękojmia nie obowiązuje, gdy produkt dotknięty jest uszkodzeniem mechanicznym pochodzenia zewnętrznego.
Niezbędnym warunkiem uwzględnienia ewentualnych roszczeń klienta z tytułu uszkodzenia czy okradzenia przesyłki w transporcie jest jej sprawdzenie przy odbiorze.
Przed odebraniem przesyłki z poczty lub od kuriera należy sprawdzić, czy opakowanie nie uległo uszkodzeniu w transporcie.
W szczególności należy zwrócić uwagę na stan taśmy lub plomb naklejonych na przesyłkę. W przypadku, kiedy opakowanie nosi znamiona uszkodzenia lub plomby są zerwane, można nie przyjmować przesyłki i w obecności kuriera (doręczyciela), należałoby sporządzić protokół szkody oraz jak najszybciej skontaktować się ze sprzedawcą w celu wyjaśnienia sprawy.
-
W przypadku zakupu towaru przez internet klient, zgodnie z ustawą z dnia 27 lipca 2002r o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny( DZ.U. Nr 22 ,poz. 271) ma prawo do zwrotu towaru bez podania jakichkolwiek przyczyn w terminie 14 dni od jego otrzymania.
Zwracany towar powinien być odesłany w oryginalnym nieuszkodzonym pudełku. Przed wysyłką należy skontaktować się telefonicznie ze sprzedającym.
Towar powinien być odesłany z oryginałem dowodu sprzedaży (paragonu, faktury).
-
Sprzedający gwarantuje zwrot kwoty równej cenie towaru. Zwrot kosztów następuje przelewem na konto wskazane przez klienta lub przekazem pocztowym po otrzymaniu zwracanego towaru i sprawdzeniu, czy nie jest uszkodzony.
-
W przypadku nieuzasadnionej reklamacji lub uszkodzenia sprzętu z winy użytkownika, wszelkie koszty wymienionych procedur ponosi kupujący.
§ 2. Reklamacje.
Zasady rozpatrywania reklamacji reguluje ustawa z dnia 27 lipca 2002r. (art 8, ust 4) o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego Dz.U. Nr 141 poz.1176.
-
Reklamacji podlegają wady ukryte powstałe z winy producenta.
-
Podstawą przyjęcia reklamacji powinien być dowód zakupu towaru (paragon fiskalny lub faktura VAT) oraz zgłoszenie reklamacyjne.
-
Koszt przesyłki reklamowanego towaru pokrywa kupujący, chyba, że zostanie postanowione inaczej.
-
Standardowo, termin rozpatrzenia reklamacji to 14 dni roboczych od daty dostarczenia uszkodzonego towaru do firmy Gorto-Med.
Okres ten może się wydłużyć w przypadku towarów importowanych.
§ 3. Procedura składania reklamacji.
-
Klient zgłasza (telefonicznie lub e-mailem) do firmy Gorto-Med uszkodzenie towaru.
-
Klient sporządza protokół reklamacyjny, w którym szczegółowo opisuje stwierdzoną wadę i okoliczności jej powstania.
-
Protokół wraz z oryginałem dokumentu zakupu oraz kartą gwarancyjną wyrobu należy przesłać do sprzedającego.
-
Wraz z dokumentami należy przesłać produkt, którego reklamacja dotyczy.
W przypadku sprzętu takiego jak: rowery rehabilitacyjne, atlasy, bieżnie itp. przedstawiciel sprzedającego ustala z klientem formę i termin odbioru towaru firmą kurierską.
Produkt odbierany od klienta musi być przygotowany do transportu (zapakowany w firmowe opakowanie).
-
Kolejne czynności prowadzi firma Gorto-Med, a o wynikach informuje klienta ( podaje termin zwrotu naprawionego bądź wymienionego towaru).